Dwa lata „Kobiecego pomysłu na biznes"

20 sierpnia mijają dwa lata od ukazania się pierwszego artykułu z cyklu „Kobiecy pomysł na biznes”. To już 92 historie, których portal Bankier.pl każdego tygodnia dostarczał swoim czytelnikom. Z okazji dwulecia został zorganizowany specjalny konkurs, którego zwycięzcy otrzymają atrakcyjne nagrody rzeczowe.

Pierwszy artykuł cyklu „Kobiecy pomysł na biznes” ukazał się 20 sierpnia 2010 r. Od tamtej pory publikacje o przedsiębiorczych kobietach pojawiają się cyklicznie co tydzień. Właśnie mijają dwa lata, odkąd pomysłodawczyni i autorka tekstów –  Barbara Sielicka, na co dzień redaktor obszaru Firma i Podatki serwisu Bankier.pl, zaczęła poszukiwania Pań, które postanowiły wziąć sprawy w swoje ręce i założyć firmę. Aktualnie bazę artykułów tworzą już 92 historie konsekwentnych kobiet, które pokonały wiele przeszkód, aby osiągnąć swój cel.

Ile kobiet, tyle pomysłów na biznes – od sklepu bielizną, przez bar sałatkowy po warsztat samochodowy. Ile koncepcji, tyle też obaw i problemów do pokonania na drodze do sukcesu.

- Z założeniem firmy jest tak, jak z pierwszą ciążą i porodem. Człowiek nie wie, co go czeka i ile wysiłku będzie musiał ponieść, ale tego chce. Czasami, gdy oglądam się wstecz, zastanawiam się skąd ja miałam siłę i wiedzę na to wszystko. Gdybym miała to wszystko świadomie powtórzyć, pewnie miałabym trudności – wspomina Monika Górska, bohaterka jednego z artykułów.

Jak wynika z dotychczas opublikowanych kobiecych historii biznesu, większość pań pracowała wcześniej na etacie, głównie w korporacjach. Zazwyczaj decydują się one na samodzielne prowadzenie firmy, jeżeli zaś dochodzi do założenia spółki, to zwykle jest to wspólne przedsięwzięcie przyjaciółek lub sióstr, bądź mam i córek.

Z okazji dwulecia cyklu „Kobiecy pomysł na biznes” Bankier.pl zorganizował specjalny konkurs, w którym do wygrania są atrakcyjne nagrody. Potrwa on od 20 sierpnia do 2 września 2012 roku.